(IN)CORRECT

Part of The Collage Trilogy

Opening: February 14, 2020

Reactor – a place for creative experiments, Cluj-Napoca

Director’s Intent

For me, the poetry of theatre stands in showing the mechanisms behind the creation and not by hiding them. The performer can supply also the functions of other people in the creative and technical team. The performer can be also a stage, lights or sound technician. But if the performer assumes these roles, how will the character play with a light that he has to manage? Although it might sound simple, when working on stage with all these elements, things tend to get really complicated. And it is a delight for me to watch this juxtaposition of plans. 

 

Synopsis

When a family’s members have completely different lives, the border between what is correct and what is incorrect becomes very thin. It resembles the place where the Danube river flows into the Black Sea. It’s an uncertain, troubled place, just like the minds of the relatives on a vacation in the Delta, as they stay awake through the night. (IN)CORRECT juggles with the fantasies and desires of two different generations. Remembering common memories seems to be the solution to being together. But what if we don’t remember the same things?

Artistic Team

Directed and written by Leta Popescu
Set Design: Lucia Mărneanu
Stage Movement: Farid Fairuz
Sound Atmosphere: Oana Hodade
Video Collage: Doru Vatavului
Directing assistance and musical training: Dominik M. Iabloncic
With: Alexandra Caras, Cătălin Filip, Oana Mardare, Alina Mișoc, Emőke Pál, Paul Sebastian Popa, Lucian Teodor Rus, Doru Taloș


Photo credits: Doru Vatavului

Reviews

“Am găsit în spectacolul Letei Popescu o poftă de joacă și de împărtășire pe care nu le-am mai văzut de mult. Și nu cred că s-ar fi putut vorbi cu adevărat despre noi și ai noștri, despre frustrările, visurile, curiozitățile, dramele, certurile și descoperirile noastre printr-ai noștri fără pofta asta. Am găsit umor acolo unde nu m-aș fi așteptat să fie (…) și am văzut o echipă de actori și un spațiu într-o lumină nouă și proaspătă, de care cred că noi toți aveam nevoie.”

Lorena Copil – revistacopilot.ro – Jurnalul familiei noastre cea de toate zilele

“Foarte inteligent decupate ramurile, așchiile și umbrele din acest arbore al familiei, pe care textul și spectacolul Letei Popescu reușesc să-l planteze și mai apoi să-l cioplească și să-l dezvăluie spectatorilor pe scena Reactor-ului clujean, într-o mărturie pertinentă și emoționantă despre atmosfera apăsătoare a familiei românești.”

Luciana Antofi – Blog – După „(In)vizibil” și „(In)credibil”, Leta Popescu punctează familialul „(In)corect” cu Reactor-ul clujean

“Leta Popescu asigură un balans tare deştept atât între real şi refugiu, cât şi între generaţii. Pe rând, sunt de aplaudat şi de huiduit şi copiii, şi părinţii, şi cei despre care ne-am obişnuit să spunem ca au călcat greşit şi cei care îi arată cu degetul.”

Mihai Brezeanu – LiterNet – Operaţiunea Monstrul, etapa pe familie – (In)corect la Interferenţe, 2020